Augusztus 1-től hivatalosan is megkezdődik a tesztüzeme a 140 km/h-s maximálisan engedélyezett sebességnek az ausztriai autópályán. Egyelőre egy nagyjából húsz kilométeres szakaszon oldják fel az eddigi – Magyarországon is életben lévő – 130 km/h-s korlátozást Haid bei Ansfelden és Sattledt között a nyugati „A1” jelzésű autópályán.
Az intézkedést júliusban jelentette be az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) közlekedési minisztere Norbert Hofer. A próbaüzem egy éven át tart majd, a tapasztalatok kiértékelését követően döntenek arról, hogy a megemelt tempót más autópályaszakaszokra is kiterjesszék-e. Azt, hogy a teljes osztrák sztrádahálózaton engedélyezzék a 140 km/h-s felső küszöböt, a közlekedési miniszter az útszakaszra vonatkozó automata sebesség-ellenőrzési eszközök (Section Control) telepítésének fokozásához kötötte.
A kezdeményezés fogadtatása mindenesetre jól tükrözi a jelenlegi erősen megosztott osztrák belpolitikai helyzetet. Szakmai részről az ausztriai Autóklub visszafogott nyilatkozatot adott ki arról, hogy „nagy érdeklődéssel várják az első eredményeket”, a politikai kommentárok viszont már erősen követték a pártirányvonalat.
Ansfelder szociáldemokrata, tehát jelenleg ellenzéki színekben politizáló polgármestere tömören „értelmetlennek” minősítette az intézkedést. Manfred Baumberg szerint semmi haszna, hogy valamivel gyorsabban lehet haladni néhány kilométeren.
Talán megspórolunk néhány másodpercet, miközben a környezetterhelés és a zajszennyezés is nő. Ez az egész egy elterelőhadművelet a kormány részéről