Családi pótlékot Ausztriából?

Ahhoz, hogy valaki családi pótlékhoz jusson, osztrák és magyar oldalon is kapcsolatba kell lépnie a hatóságokkal: Ausztriában a Finanzamt az illetékes, Magyarországon a Magyar Államkincstár, az ő együttműködésükkel állapítható meg a juttatás összege.
A Magyar Szakszervezeti Szövetség Vas megyei Képviselete felhívta a figyelmet, hogy a családi pótlékot nem automatikusan fizetik szomszédainknál, azt kérelmezni kell. Ehhez, ha van kinti lakcímünk, a területileg illetékes Finanzamthoz kell bemenni; ha nincs ausztriai lakcímünk, akkor azt az intézményt kell felkeresni, amelyikhez a munkáltató a székhelye szerint tartozik. Mielőtt a Finanzamt döntene a kérelmünkről, egy E 411-es nyomtatványt küld a Magyar Államkincstárnak, hogy kiderítse: mennyi családi pótlék jár a kérelmezőnek Magyarországon.

A képviselettől megtudtuk azt is, hogy akkor jogosult az igénylő az ausztriai családi pótlékra, ha vagy osztrák állampolgár, vagy Magyarországon élő magyar állampolgár és ő vagy a másik szülő közül legalább egyikük a határon túl dolgozik. Felhívták arra a figyelmet, hogy a „geringfügig beschäftigt” kategóriába tartozók, azaz a csekély mértékben foglalkoztatottak nem jogosultak arra, hogy igényeljék a juttatást – ám ebben az esetben is van kivétel: ha a munkavállaló munkaszerződéssel bizonyítja, hogy hetente legalább 2 napot dolgozik, akkor egyedi elbírálással megítélhetik az ellátást – tették hozzá.

Az osztrák családi pótlék igénylésénél feltétel az is, hogy az igénylő és a gyermeke egy háztartásban éljen. Külön háztartás esetén – azaz ha megszűnik az élettársi kapcsolat a szülők között vagy elválnak – az anya vagy az apa közül a gyermekkel élő fordulhat kérelmével az ausztriai adóhatósághoz, és az osztrák hivatal veszi fel ez alapján a kapcsolatot a Magyar Államkincstárral. Ebben az esetben az itthon dolgozó szülő is beadhat ilyen kérvényt.

Az ellátás megítélésénél további fontos kitétel a gyermek kora: alapvetően 18 éves korig jár, vagy a 24. életévének betöltéséig igényelhető, ha a gyermek nappali tagozaton tanul és teljesíti az oktatási intézmény követelményeit, valamint jövedelme legfeljebb 9000 euró.

forrás: vaol.hu

AUSZTRIA: Már most elkezdődött a munkavállalók toborzása

Az osztrák munkaadók megkezdték a 2019-es nyári szezonra személyzetük toborzását.
 

Ha ezt olvasod, valószínű, hogy Te is azon elkötelezett karrierépítők közé tartozol, aki nem hagyja utolsó pillanatra megélhetésének és pénzkeresésének helyszínét, mindezt olyan helyen végrehajtva, ahol az osztrák munkaadók az előírásokat betartják és korrekt feltételeket biztosítanak.

Ugye Te sem az utolsó pillanatra hagyva, maradék állásajánlatokért akarsz harcolni több száz álláskeresővel?


Az [előregisztráció]-t pont ezért hoztuk létre!
Ezzel egy nagyszerű lehetőséget biztosítva számodra, mellyel egyénre szabva állíthatod be munkavállalásod feltételeit, így tudásodhoz mérten a legoptimálisabb állások válnak elérhetővé, melyek közül szabadon válogathatsz.
Mindemellett olcsóbb mint az egyéni álláskeresés.

Miért éri meg Neked/Nektek?
- Már előre, másokat megelőzve biztosíthatod be állásod,
- 150€/fő helyett, most mindössze 99€/fő áron,
- hónapokkal előre tudni fogod munkába állásod pontos dátumát,
- névre szóló állásajánlatok közül válogathatsz, melyek nem szerepelnek egyetlen álláshirdető portálon sem. Azaz, kizárólag csak számodra lesznek láthatók.
- kezdőkénk is elérhető a biztos ausztriai munkavállalás,
- kiutazásodban is segítünk. (opcionális)

Miért éri meg Nekünk?
- Előre elkészíthetjük pályázati anyagod, és ezzel számunkra is egyszerűbbé válik pályáztatásod lebonyolítása.


Felhasználható: 2023.12.31-ig.

Ajánljuk kezdőknek és rutinos munkavállalóknak egyaránt.

Hogyan működik a szállodák besorolása? Mit jelentenek a csillagok? Mutatjuk!

A szállodák csillagozását az egyik elképzelés szerint Nagy-Britanniából származik és 1912-ben jelöltek így először szállodát.
A brit Automobil Szövetség (AA) akkori titkára, bizonyos Stenson Cooke találta ki a rendszert. Cooke korábban egy bor- és szeszesital kereskedésben dolgozott eladóként, s azt gondolta, hogy a márkás italoknál megismert csillagozás hasonlóan jelentheti a szállodák minőségét is. Megszületett a háromcsillagos szálloda kategóriája.


Vannak országok, ahol a csillagozás a hotel saját hatáskörébe tartozik, van, ahol az önkormányzat végzi, van, ahol egy állami turisztikai szervezet végzi a besorolást, sőt olyan is létezik – még ez Európai Unión belül is, például Finnország –, ahol egyáltalán nem jelölik ilyen módon a hoteleket. 


Borzalmasan nehéz egy egységes minőségjelölési szintet kidolgozni, ugyanis kultúránként is jelentősen változnak az igények.
Míg Távol-Keleten az emberek hozzászoktak ahhoz, hogy kisebb terekben éljenek, így egy apró szoba is minősülhet négy-, vagy akár ötcsillagosnak is, mifelénk ez elképzelhetetlen.

Skandináviában egy hotel esetében alapelvárás a szauna, míg Európa déli államaiban ez távolról sincs így, de hasonló különbséget jelent a bidé is Franciaországban, ami arrafelé szinte kötelező kellék, ám nem igazán igénylik a vendégek. És akkor még nem említettük az arab világban divatossá vált hétcsillagos szállodákat, amiket ugyan senki nem sorolt be ilyen szintre (a hivatalos besorolások egytől ötig csillagozzák a szállókat), de a szállodák építtetői valahogy jelölni akarták a még sosem látott luxusszinteket, és ezt találták ki hozzá.

Az emberi munka mint tényező nagyban befolyásolja a munka elvégzésének minőségét, ami esetenként a szálloda munkájának akadályozásához vezethet.
Az elmúlt időben emiatt egyre több és több szálloda mozdult el a szolgáltatások standardizálása felé.
A standardok olyan kritériumokat határoznak meg, amelyeknek megfelelően az ügyfélszolgálat és a személyzet által nyújtandó általános szolgáltatások egy becsült szintjét kell biztosítani.
A nemzeti, kulturális és egyéb hagyományok miatt világszerte minden állam a saját szálláshelyi besorolási rendszerét alkalmazza, amely azonban megakadályozza az egységes besorolási rendszer globális bevezetését.
Több mint 30 különféle szálláshely-besorolási rendszer létezik a szálláshely komfortszintje alapján (például):
  • az Európai rendszer/a csillagok rendszere;
  • a betűk rendszere;
  • a „koronák” rendszere;
  • a szintek rendszere.
A szálláshelyek besorolási rendszereinek köreA szálláshelyek besorolási rendjének elfogadása szerint az országok három kategóriába sorolhatók:
  • (A) Azon államok csoportja, amely nem fogadtak el semmilyen besorolási rendszert – mint pl. a skandináv államok. Ezekben az országokban a besorolási rendszerek ellenzőinek legitimációs érve a piac szabadsága, amely ellentmond az intervenció és kontroll minden formájának.
  • (B) Az olyan országok, amelyek szintén nem fogadtak el hivatalos besorolási rendszereket, ám rendelkeznek egy nem hivatalos besorolási rendszerrel, mely általánosan elismert. Az Egyesült Királyságban két gépkocsitársaság (Gépkocsi Egyesület és a Királyi Automobil Klub) egy csillagokon alapuló rangsorolási rendszert vezettek be 1*–5* terjedő rendszerben.
    Más országokban (Svájc, Németország) maguk a szállodatulajdonosok kategorizálják szolgáltatásaikat az egyéb szakmai szervezetek által meghatározott besorolási rendszer alapján.
  • (C) Végül egyes országok egy többé-kevésbé részletes formális besorolási rendszert fogadnak el. (Olaszország, Írország, Hollandia, Görögország, Luxemburg stb.). A legösszetettebb rendszerek egyike Franciaországban található.
  • (D) Vannak országok ahol több hivatalos rendszer is működik egyszerre.
    Törökországban például két különböző rendszer működik egyszerre: létezik a központi kormányzat által felállított kategorizálás és létezik a helyi hatóságok által meghatározott besorolás is.

Levonhatjuk ugyanakkor a következtetést, mely szerint a különböző besorolási rendszerek közös nyelvet beszélnek az alábbiakat illetően:
  • a nyújtott szolgáltatások minősége;
  • az épület általános állapota;
  • a szálloda hall;
  • a szállodai létesítmények;
  • a szálláshelyek;
  • a mellékhelyiségek;
  • az étkezők;
  • a szálloda díjába beletartozó, avagy egy külön juttatásért, a turisták számára nyújtott minimális szolgáltatások;
  • a személyzet attitűdje és hozzáértése.
Hotelstars Union szállodai minősítési rendszer
Az utazó számára nem világos, hogy pontosan mit várhat egy 3-4*-os , vagy más kategóriájú szállodától a Közel-Keleten, az Egyesült Államokban,  vagy akár az Európai Unión  belül.  Ez a felismerés vezette az Európai Unió szálloda és vendéglátó  szövetségeinek ernyő szervezetét,a HOTREC-et,  amikor néhány éve elkezdett foglalkozni az egyes tagországokban kialakított szállodai minősítési rendszerek egymáshoz való közelítésének  előkészítésével, aminek eredményeként 2009-ben eljutottak a Hotelstars Union szállodai minősítési rendszer megalapításához.

Az alábbi alapelvek figyelembe vételével 2009. december 14-én Prágában a Cseh, a Holland, a Német, a Magyar, az Osztrák, a Svájci és a Svéd Szállodaszövetség megalapította a Hotelstars Union-t.


1* - Turista Szerény igényeket kielégítő szálloda
  • Minden szoba fürdőszobával, WC-vel van ellátva,
  • A szobákat naponta takarítják,
  • Minden szobában színes TV van,
  • A szoba berendezéséhez asztal és szék tartozik
  • A szállodában porta működik
  • Telefon, telefax áll a vendég rendelkezésére
  • Bővített reggelit, italokat kínálnak a szállodában
  • Csomagmegőrzésről gondoskodnak
2* - Standard Mérsékelt igényeket kielégítő szálloda
  • Büféreggeli
  • Olvasólámpa az ágynál
  • Törülközők, sampon
  • Polcos ruhásszekrény
  • Higiéniai cikkek árusítása a szállodában
  • Hitelkártyás fizetési lehetőség
3* - Komfort Átlagos igényeket kielégítő szálloda
  • A porta legalább 14 órán keresztül működik, 24 órán keresztül elérhető
  • Idegen nyelven beszélő munkatársak
  • Telefon a vendégszobákban
  • Internet elérhetőség a szobákban, vagy a közösségi térben
  • A fürdőszobában hajszárító, arctörlő kendő
  • A vendégszobában tükör, bőröndtartó
  • Cipőtisztító szerek, kérésre mosás, vasalás a vendég részére
  • Kérésre plusz párna és takaró
  • Vendégpanaszok szervezett kezelése
4* - Első osztály Magas igényeket kielégítő szálloda
  • Legalább 18 órán keresztül működő recepció, 24 órán keresztül elérhető
  • A szállodai hallban kényelmes bútorok, italfelszolgálás, bár
  • Büfé- vagy a la carte reggeli , szobaszerviz
  • Kérésre fürdőköpeny, papucs
  • A fürdőszobában többféle kozmetikai cikk (tusfürdő, sampon, zuhanysapka, stb.), kozmetikai tükör, bőséges lerakófelület
  • Internet elérés és internet terminál
5* - Luxus A legmagasabb igényeket kielégítő szálloda
  • 24 órán keresztül működő recepció, több nyelvet beszélő személyzettel
  • Kocsirendező, ajtónálló, londíner
  • Concierge szolgáltatás
  • étterem
  • Minibár, 24 órás szobaszerviz
  • A fürdőszobában egyedi kiszerelésű, márkás kozmetikai cikkek
  • Internet, PC csatlakozás a vendégszobában
  • Szobai széf
  • Vasalási, cipőtisztítási szolgáltatás
  • Esti ágyazás
  • A szolgáltatások anonym tesztelése
Az egységes követelmények, azonos minősítési eljárások eredményeként javul a résztvevő országok szállodáinak szolgáltatási színvonala, s egyúttal a vendégek számára átláthatóbbá válik a hotelek osztályba sorolása, hatékonyabbá válik azok marketing munkája.
A Hotelstars Union nyitott további EU tagországok szállodaszövetségei számára is.

Kiégés ellen: 5 tipp, amivel megtanulsz gazdálkodni energiáddal

Vajon mit tehetünk egy-egy munkakrízis esetén azért, hogy hatékonyabban gazdálkodjunk energiánkkal?
 

A munka, akárcsak az élet, mindig hullámzik: egyszer úgy érezzük, a munkaterhelés és a tempó pont megfelelő, máskor felborul az egyensúlyi helyzet, és kiesik az irányítás a kezeink közül. A munka közben bekövetkezett kudarcok, a szoros határidők, de akár a vakációk és ünnepek is magas megterhelést jelenthetnek. A fókusz fenntartása és az energiagazdálkodás kritikus fontosságúvá válik, mivel a feladatok teljes megterhelést jelentenek.
Vajon mit tehetünk egy-egy munkakrízis esetén azért, hogy hatékonyabban gazdálkodjunk energiánkkal?
 

#1. Fogadjuk el a helyzetet. A nehezebb időszakok beköszöntével mindannyian szinte automatikusan ellenállunk annak, ami épp történik. Szeretnénk, ha a dolgok visszazökkennének a régi kerékvágásba. Ám ha nem vagyunk jelen, akkor energiánk lassan elapad az ellenállásban. A fizikusok szerint az ellenállás nem más, mint az a mérték, amely meggátolja az elektromos áram áthaladását, ami aztán energiaelosztáshoz vezet. Egy munkahelyi krízishelyzet esetében is hasonló történik: minél inkább ellenállunk annak, ami van, annál több energiát veszítünk.
Az elfogadás nem feladást jelent, épp ellenkezőleg: azt jelenti, hogy tudatosítjuk a helyzetet, és így képesek leszünk tiszta lépéseket tenni ennek megfelelően.
 

#2. Figyeljük és címkézzük fel az érzelmeinket. 
Az elfogadás azért is lehet különösen nehéz, mert az adott helyzet kényelmetlen érzeteket kelthet bennünk. A negatív gondolatok, mint például „nem fogok tudni megfelelni az új követelményeknek”, „nem biztos, hogy képes leszek kézben tartani a helyzetet” gyakran dominánsakká válhatnak.
David Rock, az idegtudományi alapokra helyezett vezetőképző intézet igazgatója azt javasolja, hogy az érzelmek elnyomása vagy megtagadása helyett hatékonyabb kognitív technika az úgynevezett címkézés, amely során megnevezzük a szituáció keltette érzéseinket.
„A legsikeresebb vezetők kifejlesztették annak képességét, hogyan legyenek magasabb limbikus rendszeri izgatottságban, miközben nyugodtak maradnak. Részben ez az érzelmi állapotukat címkéző képességüknek köszönhető” – mondja Rock.

„Ha legközelebb kemény munkahelyzetbe kerülsz, vagy munkahelyi visszalépést tapasztalsz, lépj egyet hátra, és figyeld meg a gondolkodásodat és az érzelmi állapotodat, majd adj hozzá egy szót a történethez, például azt, hogy „nyomás”,„bűntudat” vagy „aggodalom” – tanácsolja Rock.
Kutatásai azt mutatják, hogy már egy-két szó használata is csökkenti a limbikus, vagyis az agy üss vagy menekülj rendszerének izgalmát, és ehelyett aktiválja a prefrontális kérget, amely a végrehajtó képességünkért felelős.
 

#3. Őrizzük meg a választási készségünket, és legyünk tevékenyek. A helyzet elfogadása és az érzelmek címkézése segíthet csökkenteni a munkahelyi válsággal járó szorongást. A Pittsburghi Egyetem kutatása szerint a szorongás közvetlenül befolyásolja a kognitív működésünket, különösen azokat a területeket, amelyek a döntéshozatalért felelősek.
Ne essünk bele az áldozati mentalitás csapdájába, úgy vélve, hogy nincs más választásunk vagy irányításunk a dolgok felett. Ehelyett fordítsunk nagyobb figyelmet a prioritások felmérésére, a nehéz kompromisszumok meghozatalára és az öngondoskodás beépítésére a mindennapjainkba. Például kérdezzük meg magunktól:

  • Melyik az az egy vagy két dolog, ami kritikus fontosságú?
  • Mi az a tevékenység, ami segít feltölteni a kimerülő energiaraktáramat? Korai lefekvés, kedvenc zeném hallgatása?
  • Kinek és mire lesz muszáj nemet mondanom ebben az időszakban?

Beszélgessünk a kollégáinkkal és szeretteinkkel, hiszen más emberek valóságos energiavámpírok vagy épp ellenkezőleg, energiaadók lehetnek. Szüneteltessük vagy tárgyaljuk újra a határidőinket, vagy szabjunk szigorúbb határidőket a következőképp:

  • A határidők újratárgyalása: Ha úgy érezzük, nem tudjuk tartani a határidőt, tájékoztassuk időben a kollégáinkat az új időzítésről, vagy tárgyaljuk át újra velük.
  • Szabjunk szigorúbb határokat: A határok és szabályok mindig elmozdulnak aszerint, hogy épp milyen időszakokat élünk meg a munkában. Adjuk mások tudtára, mikor leszünk újra elérhetőek, így tisztában lesznek a jóval korlátozottabb ütemtervünkkel.
     

#4. Kérjünk segítséget és támogatást. 
Legtöbbünk túl büszke ahhoz, hogy másokat zavarjon. Az önállóság kiváló tulajdonság, de vannak bizonyos helyzetek, amikor segítségre van szükségünk. Osszuk meg a projektekkel kapcsolatos elszámoltathatóság fontosságát a kollégáinkkal azáltal, hogy munkát delegálunk nekik, és nem mindent saját magunk oldunk meg.
 

#5. Érezzünk együtt önmagunkkal. Egy krízis vagy egy nagyobb visszaesés során a legnehezebb a magunkkal való együttérzés képessége, különösen akkor, ha nem érjük el az elvárt teljesítményt.

Ha valóban szeretnénk megküzdeni a stresszel, ne akarjunk hősök lenni, és törődjünk többet magunkkal!


Forrás:nextconsulting.blog.hu

Kipróbálnád magad Ausztriában?

Add le jelentkezésed most! Az egész regisztráció 5 perc alatt elvégezhető! Tudd meg szakértőinktől, hogy milyen eséllyel indulhatsz! A regisztráció díjmentes!